Zihni Geliştirmenin 101 Yolu

101 farklı parlak fikir, aktivite ve küçük bir yaşam tarzı değişikliğiyle beyin gücünüzü arttıracak, hafızanızı geliştirecek, kötü düşüncelerden arınacak ve daha sağlıklı düşüneceksiniz.

Zihni Geliştirmenin 101 yolu sadece beyninize iyi gelmekle kalmayacak, genel sağlık durumunuzu düzeltecek, kötü beslenme alışkanlıklarınıza kökten bir çözüm getirecek ve boş zamanlarınızı daha verimli geçirmenizi sağlayacak.

Bu gezegende hem de rasyonel düşünebilen, okuyup yazabilen, duyguları kavrayabilen ve hayattan keyif alabilen yegane canlılar biz insanların zihinlerimizi tam kapasitesiyle kullanabilme yönünde çabalaması oldukça makuldür. Bunu devamlı olarak yapamamamız şüphesiz bir başka önemli insani nitelik olan tembelliğin bir sonucudur ama bu kitap sayesinde bu dengesizliğin düzeleceğini umuyorum. Bu kitabı derlerken esas amacım okuyucunun hem beynin fiziksel işleyişine iyi gelecek hem de manevi esenlik duymasını sağlayacak, kendi kişisel ihtiyaçlarına göre aralarından seçebileceği farklı fikir, öneri ve bilgileri (beslenme önerileri, hafıza geliştirme, kötü alışkanlıkları bırakma, stres ve kaygıları yenme yöntemlerini de içeren) mümkün olduğunca bir araya getirmekti.

Son olarak, zihinsel kapasiteyi geliştirme yolunda sahip olduğumuz en etkili üç kozun öğrenme isteği, zihnimizi açık tutma becerisi ve yola devam kararlılığı olduğunu belirtmekte de fayda var. Bunlar olmadan kayboluruz ve “Zihin Haritaları”, vitaminler ve vicdan muhasebelerinin hiçbir faydası olmaz.

GELİŞİM İÇİN PRATİK YAPIN

İster tenisçi ister matematikçi ister sanatçı ya da bilimci olsun, kimse sıkı çalışmadan ve çoğu durumda bolca pratik yapmadan herhangi bir konuda uzmanlaşamaz. Zihninizi geliştirirken de durum farklı değildir. Kendinizi adamanız, sürekli olarak öğrenmeye hevesli olmanız ve ufkunuzu genişletmeniz, bazı durumlarda beslenme ve egzersiz yapmaya yönelik bambaşka bir yaklaşım geliştirmeniz gerekir. Kimse bunun kolay olacağını söylemedi!

İnsana hiçbir şey öğretemezsiniz; sadece içlerindekini keşfetmeye yardım edebilirsiniz.

Galileo Galilei, İtalyan Gökbilimci ve Fizikçi 1564-1642

 

GERİYE DOĞRU SAYIN

Sıkı bir egzersiz yapmadan önce vücudu ısıtmak yaralanmaları engellemek ve iyi bir performans sergilemek adına yararlı olduğu bilinen bir tekniktir ama beynimiz için de aynısını yapma zahmetine pek katlanmayız. Şu basit tekniği uygulamakta ne var?

50 ile 100 arasında bir sayı seçip yedişer yedişer geri saymaya başlayın. En düşük rakama ulaştığınızda baştan başlayın; bu sefer beşer beşer, altışar altışar veya sekizer sekizer geri sayın. Benzer şekilde alfabeyi ya da kelimelerdeki harfleri geriye doğru saymaya çalışın. Tüm bu egzersizler zihninizi  uyaracak ve gün boyunca sorunsuz çalışmasını sağlayacak.

Beyin, sayesinde düşündüğümüzü sandığımız bir donanım.

Ambrose Bience, Yazar- Gazeteci 1842-1914

 

KALSİYUM

Kalsiyum’un normalde kemik ve dişlerimize iyi geldiğini sanırız, sinirlerimizi yatıştırma konusunda da etkin bir rol oynadığı pek bilinmez. Süt, peynir ve kuruyemiş içeren dengeli bir beslenme düzeni bu yüzden tavsiye edilir ama hemen akla gelmeyen diğer gıdalar arasında yüksek oranda kalsiyum içeren ıspanak, yeşil yapraklı sebzeler ve Güney Amerika’da yetişen kinoa bitkisi de yer alır. Kinoa diğer birçok tahılın aksine düşük miktarda glüten içerir ve vücudun kendi kendine üretemediği amino asitlere sahip olduğundan faydalı bir besindir.

 

TATLI RÜYALAR

 

Ruhsal bakımdan sağlıklı olmanın en iyi yollarından biri de iyi bir gece uykusu çekmektir. Bazı kişiler için biraz daha azı veya biraz daha fazlası yeterli olsa, çoğu kişi ortalama olarak yedi ila sekiz saat gece uykusuna ihtiyaç duyar. Kaliteli bir uyku günlük yaşantınızda verimli olmanız bakımından elzemdir; uykusuzluk asabiyet, konsantrasyon eksikliği yapar, hafızanızı kötü etkiler. Uykuya dalmakta güçlük çekiyorsanız şu tavsiyelerin yardımı dokunabilir:

  • Yatağınızın mümkün olduğunca konforlu olduğundan ve vücudunuzu desteklediğinden emin olun.
  • Çay ve kahve gibi uyarıcılar, yüksek kafein içeren karbonatlı içecekler ve alkol tüketimini azaltın.
  • Büyük bir sayıdan geriye doğru saymaya çalışın ve sayarken her sayıyı gözünüzde canlandırın.
  • Yatmadan önce sıcak bir duş almak ve rahatlatıcı ses kayıtları dinlemek uykuya dalmanıza yardım edebilir.

 

TEMPOLU YÜRÜYÜŞ

 

Spor ayakkabılarınızı giyip şehir sokaklarında koşmayı seven insanlardan değilseniz, tempolu, yarım saatlik bir yürüyüş bedeni canlandırmak ve zihni aktif tutmak için iyi bir alternatiftir. Bu egzersizden tam anlamıyla faydalanmak için bol giysiler giyin ki bedeniniz “nefes” alabilsin; yürürken kollarınızı sallayın, uzun adımlar atın ve derin derin nefes alın. Ayrıca dükkanlara arabayla gitmek yerine neden yürümeyesiniz ? Hareketli egzersizlerin getirileri bir yana ayaklarınızı kullanmaya karar verdiğiniz için kendinizi kesinlikle daha iyi hissedeceksiniz.

Zayıf bir zihin, önemsiz şeyleri büyük gösteren, büyük ve önemli olanları ise

göremeyen bir mikroskop gibidir.

Lord Chesterfield, İngiliz devlet adamı ve edebiyatçı, 1694-1773 

 

ZİHNİ GELİŞTİRMENİN 101 YOLU – Rachel Walker

NTV Yayınları

Reklamlar
Tagged with:
Katagorisiz kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

Acun Kutlu Melis
Accredited Member of WMA,
Member of INHA
Reiki Grand Master&Teacher
Reiki Enerji Ve Kuanum Merkezi - Takyon Türkiye
İletişim:
Email:
acunkutlumelis@gmail.com
Telefon:
0507 966 1026