Farkındalıkla Yaşama Planı

farkindaliklaÇoğu insan, sağlıklı yaşam ilkelerini uygulaması gerektiğini bilse de bunu yapamaz. Söz edebileceğimiz sayısız iç ve dış engeller vardır. Bunları aşmak için kendinize gerçekten ne istediğinizi sormanız gerekir. Genellikle alışkanlık enerjimiz ile korkumuz bizi ne istediğimizi tanımlamaktan ve sağlıklı yaşamaktan alıkoyar. Alışkanlık enerjisi yolumuza devam etmemizi sağlar, ancak nereye gittiğimizi bilemeyebiliriz. Uykumuzda bile mücadele ederiz. Yaşamlarımızı yanlış yöne çeken yıkıcı alışkanlık enerjilerini kontrol altına alıp dönüştürmek için gündelik hayatımızda farkındalık uygulamamız gerekir.

Farkındalığı bir yaşam tarzı olarak benimsemekle birlikte gündelik hayatınıza daha fazla farkındalık aşılamanıza yardımcı olması için “hareket halinde nefes meditasyonları” adını verdiğimiz meditasyon dizelerini tavsiye ediyoruz. Bunları gün boyunca giriştiğiniz farklı görevler ve rutinlerde kullanabilirsiniz. Sizin için uygun ve çekici olanlarını seçin.

 

Uyanma Meditasyonu

Her sabah uyandığınızda, yatağımızdan çıkmadan önce, uyanma meditasyonuyla nefes alıp verin. Her nefes alışınızda ve verişinizde, aşağıdaki dizeyi tekrarlayarak üç defa nefes alıp verin.

Nefes alırken yeni günümü neşe/ inanç/ sevgi/ minnettarlık/ huzur / ahenk ile dolduruyorum.

Nefes verirken gülümsüyorum.

Nefes alırken sizi en çok çeken kelimelerden birini seçin.

Gündoğumu Meditasyonu

Gündoğumu, günün çok özel bir anıdır. Kısa sürelidir, çabucak geçer, ancak izlemek için erken kalkabilirsek büyülü bir andır. Yepyeni bir günün başlangıcıdır. Şafak, yaşamımıza, dünün sorunları ve endişeleri olmadan, yeni baştan başlayabileceğimizin bir hatırlatıcısıdır. Beliren ışık demetinden yayılan enerji, bitkiler, hayvanlar ve bizler de dahil olmak üzere Toprak Ana’nın üzerindeki her şeyi besler.

Perdelerinizi açın ve gökyüzünün şafak ışıklarıyla adım adım aydınlanmasını izleyin. Gündoğumunun güzelliğine şahit olun. Güneşin doğuşunu izlerken birkaç defa nefes alıp verin.

Nefes alırken güneşin farkındayım.

Nefes verirken güneşin enerjisi ve görkemi için evrene teşekkür ediyorum.

Diş Fırçalama Meditasyonu

Dişlerimizi günde birkaç kez fırçaladığımız için bu meditasyon farkındalık uygulamak için mükemmel bir fırsattır. Dişçinizin tavsiyesini hatırlayın: Dişlerimizi doğru bir şekilde fırçalamak dişeti sağlığınızı güçlendirecek ve dişlerimizin hayatımızın sonuna kadar eksilmemesini sağlayacaktır. Sağlıksız dişler ve dişetleriyle iyi çiğneyemeyecek ve her günkü yiyeceğimizin keyfini çıkaramayacağız.

Dişlerinizi fırçalarken birkaç defa nefes alıp verin. Biraz sonra yapacağınız ödevi veya işinizi düşünmeyin. Dişlerinizi fırçalarken yalnızca dişlerinize ve dişetlerinize odaklanın, başka hiçbir şeye değil.

Nefes alırken dişlerimin ve dişetlerimin farkındayım.

Nefes verirken dişlerimin ve dişetlerimin bakımını yapıyorum.

Acele Etme Meditasyonu

Kendimizi kimi zaman kaçınılmaz olarak telaşın ortasında buluruz. Farkındalık geliştirdikçe ve dolayısıyla gününüzü daha iyi planladıkça acele etme eğiliminiz oldukça azalacaktır. Bununla birlikte acele etmeniz gerektiğinde, bu telaşın içerisinde farkındalığı unutmanız gerektiği anlamına gelmez. Yalnızca kazalardan ve hatalardan kaçınmak için bile telaş halinde farkındalık uygulamak, farkındalık uygulamamaktan daha iyidir. Farkındalıkla acele etmek demek, acele ettiğinizi biliyorsunuz demektir. Bir anlamda acele ettiğiniz gerçeğini kucaklarsınız. Elinizdeki göreve odaklanır, onu daha hızlı ve daha verimli bir şekilde yerine getirirsiniz. Farkındalık ille de yavaş hareket etmek anlamına gelmez. Hızlı hareket edip yine de farkındalık içinde -tamamiyle dikkatli ve rahat- olabilirsiniz. Örneğin; eğer bir binadan diğerine aceleyle gidiyorsanız en kısa yolu kullandığınızdan emin olmalısınız. Acele ederken nefes alış verişinize dikkat edin.

Nefes alırken hızlı hareket ediyorum.

Nefes verirken akışın içindeyim. 

Gülümseme Meditasyonu

Gülümseme, mutluluğun evrensel dilidir. Nerede olsa “gülümseyen yüz” resmini gördüğümüzde, keyfimiz pek yerinde olmasa bile anlık bir gülümseme geçer yüzümüzden. Gülümsememizi ve onun gücünü unutmamamız önemlidir.

Gülümsememiz aynı zamanda hem bize hem de çevremizdeki diğer insanlara neşe ve rahatlık verebilir. Gülümsediğimizde ağzımızın etrafındaki kaslar, yoga yaparcasına gerilir ve gevşer. Gülümseme ağız yogasıdır. Yüzümüzdeki gerilimi gülümseyerek serbest bırakırız. Gülümserken birkaç kere nefes alın ve verin.

Nefes alırken gülümsüyorum.

Nefes verirken gevşiyorum ve neşeyle dokunuyorum.

Koşu/Tempolu Yürüyüş Meditasyonu

Koşu veya tempolu yürüyüş kardiyovasküler sağlığımız ve kilo kontrolü için harika egzersiz türlerdir. Koşu ve tempolu yürüyüş yaparken bacaklarınıza, ayaklarınıza veya gözünüzün önündeki manzaraya odaklanın. Eğer çok hızlı hareket ediyorsanız bu meditasyonu kısaltarak nefes alırken içinizden sessizce “hareket ediyorum” ve nefes verirken içinizden “teşekkürler” kelimelerini söyleyebilirsiniz.

Nefes alırken hareket etmeyi sürdürüyorum.

Nefes verirken gücü, dayanıklılığı ve eşgüdümü için bedenime teşekkür ediyorum.

 

Thich Nhat Hanh ve Dr. Lilian Cheung

TADINI ÇIKAR

Farkındalıkla Yemek Farkındalıkla Yaşamak

Reklamlar
Tagged with: , , ,
Farkındalık - Aydınlanma kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Acun Kutlu Melis
Accredited Member of WMA,
Member of INHA
Reiki Grand Master&Teacher
Reiki Enerji Ve Kuanum Merkezi - Takyon Türkiye
İletişim:
Email:
acunkutlumelis@gmail.com
Telefon:
0507 966 1026

Bu bloğa abone olmak ve yeni yazı eklendiğinde email ile bilgi almak için önce email adresinizi kutucuğa giriniz sonra "ÜYE OL!" buttonuna basınız.

Diğer 308 takipçiye katılın

Blog Stats
  • 753,116 hits